Informer huis(re)stylingAlle Informer boekhoudsoftware in een nieuw jasje

2011-2012

Wat begon met de vraag om een serie nieuwe verpakkingen voor de Informer boekhoudsoftware werd snel een herpositionering van het complete merk. Hierbij bleven nauwelijks communicatiemiddelen van Informer onaangeraakt.

Vanuit de gedachte dat ambitieuze ondernemers met Informer een boehhoudpakket hebben dat in staat is met de ontwikkelingen in een bedrijf mee te groeien heb ik onder andere de volledige huisstijl, de naamgeving, de website (meerdere keren), de verpakkingen van het hele portfolio en de advertentiecampagne mogen vernieuwen.

Een belangrijk element hier was voor mij om eenheid en een lijn te creƫren in het woud van middelen dat door Informer werd ingezet en hiermee een uniforme en effectieve communicatiestijl neer te zetten. Eentje die op diverse kanalen ingezet kon worden, zowel digitaal als offline. Dit resulteerde, naast vele interessante gesprekken en discussies, in een frisse nieuwe vormgeving, een heldere naamgeving en positionering voor de boekhoudpakketten, een aansprekende campagne met een aantal doordachte DM acties en het opzetten van een partnerprogramma voor accountantskantoren.